معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت : 59 فقره وقف از ابتدای امسال تاکنون به ارزش 37 میلیارد ریال در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان خراسان شمالی، حجت الاسلام صفری، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت:59 فقره وقف از ابتدای امسال تاکنون به ارزش 37 میلیارد ریال در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد که بیشتر وقف های ثبت شده در حوزه اجتماعی، مذهبی، خیریه، مساجد بقاع متبرکه، حوزه علمیه و... بوده است.
 
صفری گفت : آخرین وقف ثبت شده از این استان در سامانه توسط خیر نیک اندیش قربانعلی شیرزاد ثبت شد که یک واحد منزل مسکونی خود را در شهر تهران به ارزش چهار میلیارد ریال به منظور استفاده و برگزاری آیین اعیاد و رحلت چهارده معصوم (ع) و قرآن در مسجد جامع بام اسفراین وقف کرده است.
 
وی گفت: همچنین بزرگترین وقف امسال استان مربوط به وقف منزل مسکونی 450 متر مربعی دارای دو طبقه و به ارزش شش میلیارد ریال برای حوزه علمیه شهر آشخانه مرکز مانه و سملقان از سوی خیر علی انگیزه بوده است.
 
وی گفت: سهمیه وقف جدید استان برای ثبت در سامانه جامع موقوفه های کشور 100 فقره است.
 
طبق گزارش اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در این استان چهار هزار و 662 موقوفه با 9 هزار و 192 رقبه وجود دارد که 65 درصد از این موقوفه ها به نیت عزاداری امام حسین (ع) است.
/2759/